انواع کار برای خانم‌ها با سرمایه کم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 8 مرداد 1398
بازدید : 27
نویسنده : admin


پاسخ من این بود که این سوال اول نیست که باید پرسیده شود. با هزار تومان هم می شود کسب و کار راه انداخت. ولی نمی شود یک کارگاه تولیدی زد. هر مقدار پولی می تواند تبدیل به یک کسب و کار موفق شود. فقط مواظب باشید. انتظارتان به اندازه همان سرمایه باشد.
شما اگر با پنج میلیون تومان یک کسب و کار ده میلیونی راه بیاندازید، قوانین ریاضی تغییر نمی کنند. دقیقا در نیمه راه پول کم می آورید. این کسب و کار راه نمی افتد و پنج میلیون تومان خود را هم از دست می دهید.

در ادامه چند راه حل ارائه می کنم که می تواند مفید واقع شود:
در شروع کار، کسب و کارتان را خلاصه کنید.
کسب و کار کم هزینه تری راه اندازی کنید.

چند نمونه از کسب و کارهای کم هزینه
هدایای توریستی
اگر در شهرهای تاریخی زندگی می کنید، موقعیت خیلی خوبی را از دست می دهید اگر به بازار توریستی این شهرها توجه نکنید. یکی از اقوام ما به شهر پاریس رفته بود و وقتی به ایران بازگشت، تندیس کوچکی از برج ایفل را خریده بود که نورپردازی زیبایی داشت. وقتی کلیدش روشن می شد، رقص نور زیبایی به کار می افتاد. حدس می زنید که قیمت این آهن پاره چند؟ ۲۷ یورو ناقابل!
خوب وقتی من هم برای گردش به پاریس بروم دوست دارم نمادی از اون شهر رو با خودم به ایران بیاورم. تا حال چند جای ایران دیدید که نماد شهر تاریخی را به عنوان هدایای توریستی بفروشند؟
پس دست به کار بشوید.

بقالی محلی
اگر در مجتمع های مسکونی زندگی می کنید یا در محله ای هستید که بقالی نزدیک ندارد. هم فردا دست به کار شوید. خانم های خانه دار عاشق سوپرمارکت های نزدیک منزل با امکان ارسال سریع کالا هستند. معطل نکنید.

خشکشویی
سرمایه بیشتری می خواهد ولی کسب و کار تضمین شده ایست.

مثال هایی که ذکر شد تنها منابع مطمئن درآمدزایی نیستند و اما منظور من از بیان آن ها این بود که در هنگام نیاز به یک کسب و کار جدید از شرایط جغرافیایی محل زندگی خودتان بیشترین استفاده را ببرید. تعجب می کنید اگر به شما بگویم شهریها هستند که با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت تنها ۲ خشکشویی دارند و اصلا تعمیرگاه یا تعویض روغن یا تنظیم باد خودرو ندارند تعجب نمی کنید؟ اگر داشتند، در زمان های مسافرت مثل عید میلیاردر می شدند.

در کسب و کار دیگران شریک شوید
بانک: نمونه قدیمی این مساله بانک ها هستند که با افتتاح حساب سرمایه گذاری سودی را از بانک دریافت می نمایید. اوراق مشارکت هم بد نیستند.

بورس: بورس تنها جایی است که یه سرمایه گذار با پنج میلیون تومان می تواند تراکتور تولید کند. البته با مشارکت با کلی سهام دار دیگر. البته اگر با اصول بورس آشنایی ندارید و از اوضاع بورس ایران مطلع نیستید ریسک نکنید و این گزینه را برای کاربلدها بگذارید.

سرمایه گذاری: در میان آشنایان و افراد مورد اعتماد شما کسی هست که بتوانید پولتان را در کسب و کار وی سرمایه گذاری نمایید؟ البته حتما کسب و کار وی را بررسی و حساب های بانکی اش را چک کنید.

پذیرش سرمایه گذار (نمونه سرمایه گذاری)
راه اندازی فروشگاه اینترنتی کارت شارژ (نمونه راه اندازی یک کسب و کار کوچک)

خدمات مراقبتی کودک
در دنیای امروز با افزایش تحصیلات، افزایش تورم و … ورود زنان به بازار کار افزایش یافته است؛ اما از آنجا که یکی از مشغله های فکری زنان نگهداری از فرزندان می باشد، بنابراین ضروری است مراقبت از کودکان خود را به مهدکودک و یا پرستار بچه در منزل بسپارند.

شرح شغل:
فعالیت هایی که در این شغل صورت می گیرد بستگی به سن کودک دارد. (مانند زیر ۲ سال، ۲ سال تا ۵ سال، ۵ تا ۱۱ سال).

– شخصی که مراقبت از کودک زیر ۲ سال را بر عهده دارد به فعالیت هایی همچون حمام (شستشو و نظافت کودک)، تعویض لباس، تغذیه به موقع، دادن دارو در مواقع بیماری، بردن کودک به درمانگاه و زدن واکسن، تشخیص بیماری های ابتدایی مانند تب، سرخک و … را انجام دهد.

– شخصی که مراقبت از کودک ۲ تا ۵ سال را بر عهده دارد به فعالیت هایی همچون: حمام (شستشو و نظافت کودک) کمک به کودک در تعویض لباس، یادآوری تغذیه به موقع، مراجعه به پزشک و دادن داروی به موقع در زمان بیماری، سرگرم کردن کودک از طریق بازی های مختلف، خواندن کتاب های شعر و داستان جهت سرگرمی، آموزش زبان خارجه در سطح مقدماتی، شعر، نقاشی، پازل، شمارش و نوشتن اعداد از یک تا بیست، تفریحات سالم مانند بردن به سینما، پارک، باغ وحش، آشنایی با انواع حیوانات، گیاهان و درختان، گل ها، میوه ها به صورت واقعی و یا از طریق عکس، تربیت کودک مانند صحبت کردن، آداب اجتماعی، ایجاد استقلال و افزایش اعتماد به نفس و … را انجام می دهد.

– شخصی که مراقبت از کودک ۵ تا ۱۱ سال را بر عهده دارد به فعالیت هایی همچون تغذیه به موقع، مراجعه به پزشک و یادآوری در مصرف داروی به موقع، کمک در آموزش دروس دبستان، آموزش زبان خارجه، تفریحات سالم مانند بردن به سینما، پارک، آموزش کامپیوتر‌، بردن به کلاس های ورزشی، هنری و … را انجام می دهد.

الزامات یا مقدمات مورد نیاز برای احراز و یا راه اندازی شغل:
فارغ التحصیل رشته کودکیاری، پیش دبستانی، علوم تربیتی و … تجربه کافی، همچنین تهیه وسایلی مانند نوارهای آموزشی ویدئویی،کتاب و سی دی های آموزشی زبان خارجه. لازم به ذکر است قراردادهایی که با خانواده های کودک انعقاد می شود می تواند روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه باشد.

ویژگی های متصدی شغل:
گذراندن دوره کودکیاری، پیش دبستانی، علوم تربیتی به مدت ۲ سال (۱۰۰۰ ساعت) و داشتن علاقه به کودک، تجربه و حوصله.

نیازمندی های آموزشی شغل:
۱- آشنایی مقدماتی بابیماری هایی همچون سرخک، مخملک سرماخوردگی به صورت شفاهی و به مدت ۵۰ ساعت،
۲- آشنایی با زبان خارجه (درحد متوسط) جهت آموزش به کودک در حد مقدماتی به صورت عملی به مدت۵۰ ساعت،
۳-آشنایی با کامپیوتر (در حد متوسط) جهت آموزش به کودک در حد مقدماتی به صورت عملی به مدت ۵۰ ساعت،
۴- آشنایی با انواع غذاهای لازم در سنین مختلف و همچنین کالری آنها به صورت شفاهی و به مدت ۲۰۰ ساعت،
۵- آشنایی با نقاشی (در حد متوسط) و آموزش به کودک در حد مقدماتی به صورت عملی و به مدت ۵۰ ساعت،
۶- آشنایی با بازی های کامپیوتری جهت آموزش به کودک به صورت عملی و به مدت ۵۰ ساعت،
۷- آموزش ارتباط برقرار کردن با کودک به صورت شفاهی و عملی به مدت ۵۰ ساعت،
۸- آشنایی با روانشناسی کودک و شناسایی روحیات وی به صورت تئوری به مدت ۵۰۰ ساعت.

بررسی قابلیت افزایش ظرفیت شغلی:
به دلیل افزایش فعالیت های اقتصادی زنان در خارج از منزل و نگرانی های آنان در خصوص پرستاری از فرزندانشان، به نظر می رسد ظرفیت این شغل روزبروز افزایش یابد. بنابراین پیش بینی می شود تعداد ۲۰ مؤسسه با ظرفیت حداقل ۱۰۰ نفر راه اندازی شود (هر مؤسسه ۵ نفر).

برآورد تعداد فرصت های شغلی جدید:
پرستاری از کودک می توانددر زمینه ای خاص صورت گیرد مانند آموزش ورزش های مختلف، نقاشی، مجسمه سازی، کامپیوتر، و زبان. پرستاری از کودک می تواند از نظر زمانی به ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه تقسیم شود. پرستاری از کودک می تواند فقط جنبه نگهداری و حفاظت را شامل شود. (و وظائف آموزش و غیره به عهده پرستاران و مربیان دیگر گذاشته شود).

امکانات مورد نیاز:
۱ – نوارهای آموزشی ، ویدئویی ، CD ، کاستهای آموزشی زبان خارجی ، بازیها
۲ – میز ، صندلی ، تلفن
۳ – اجاره ساختمان به مساحت ۲۴ متر

برآورد زمان مورد نیاز برای راه اندازی شغل:
بعد از طی کردن دوره آموزشی به مدت حداقل ۲ سال و گرفتن مجوز رسمی جهت تأسیس شرکت و تهیه فضا و امکانات مورد نیاز (حداکثر به مدت ۶ ماه) می توان این شغل را راه اندازی کرد.

منبع:bigwallet



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان efext و آدرس efext.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com